Thursday, 30 June 2011

satu peringatan sebenarnya untuk muslimin dan muslimah semua

Assalamualaikum..
satu peringatan sebenarnya untuk muslimin dan muslimah semua

mari kita renung-renungkan bersama
fikir-fikirkan bersama
jika satu hari nanti kita mati,
akaun facebook ini hanya kita yang tahu password
hanya kita yang boleh access..

dan

selepas kita mati..
apa yang jadi pada akaun fb kita?
mungkin ada yang akan ucapkan takziah
mungkin ada yang selalu menjenguk bagi mengubat rindu
tetapi..
sedarkah kita
gambar-gambar kita..
akan terus membuatkan kita terseksa di alam kubur?
gambar-gambar yang tidak ditutupi aurat dengan sempurna
macam mana nanti?
lelaki ajnabi terus-terusan tengok
dalam masa yang sama, tiada siapa yang boleh deletekan gambar kita..
walau sudah bertahun-tahun kita mati, gambar itu terus ada..
saham dosa terus meningkat..

macam mana?
pernah terfikir tak?
tudung singkat yang dipakai tu, akan selamatkan kita dalam kubur nanti?
legging dan jeans ketat, boleh selamatkan kita?
baju yang membalut aurat itu, bagaimana?

mungkin kini
kita masih merasa tak sabar nak berkongsi cerita dengan gambar-gambar yang cantik
tempat-tempat yang kita dah lawati di muka bumiNya

tapi di akhirnya nanti..
semua itu tidak akan membawa erti
semuanya hanya tinggal kenangan bagi yang masih hidup
di alam kubur, semua itu tidak sedikit pun boleh menyelamatkan kita

cuba kita renung-renungkan,
saham dosa yang terus meningkat walau setelah ketiadaan kita di muka bumi sehingga hari akhirat

tutupilah auratmu sebelum auratmu ditutupkan
peliharalah dirimu sebelum dirimu dikapankan~

jagalah maruah diri sebagai seorang muslimin dan muslimah
mati itu pasti
persiapkan diri untuk mati itu perlu

moga Allah redha dengan perkongsian ini
amin~ Ber"couple" itu Haram.



Sahabat..



Sahabat
Dunia ini semakin tua
Hari Kiamat itu semakin hampir
Namun masih Allah memberimu waktu
Untuk bertaubat
Agar lebih dekat dengan-Nya
Dia ingin kau ‘pergi’ dalam keadaan bersama-Nya


Sahabat
Sungguh Dia Maha Pemurah
Dan Maha Pengasih juga Maha Penyayang
Dia sayang padamu yang juga hamba-Nya
Dia tidak pernah membeza-bezakanmu dengan yang lain
Sungguh Dia Maha Adil
Andai kau fahami


Sahabat
Sentiasalah bersyukur dan berterima kasih kepada-Nya
Atas kesempatan yang Dia berikan padamu
Untuk lebih rapat dengan-Nya
Dia ingin kau tahu
Bahawa Dia dambakan perhatian daripadamu
Untuk Dia dikenali olehmu sebagai Tuhanmu


Sahabat
Moga kau terus berusaha mengenali-Nya
Agar kau jugakan ‘pergi’ ketika bertaa’ruf dan bertafahum dengan-Nya
Kerana Dia sentiasa menunggumu
Untuk berbicara dengan-Nya selalu
Andai kau fahami


Sahabat
Sentiasalah melakar ampun juga taubat
Walau jutaan kali kau coretkan
Sungguh Dia Maha Pengampun dan Maha Penerima Taubat
Dia sentiasa bersiap untuk menerimamu
Kembali kepada-Nya
Sebagai hamba-Nya


Sahabat
Tabahkan dan kuatkanlah hatimu
Tika kau merasa jatuh dalam berjalan di landasan-Nya
Kerana tika itu Dia ingin menguji keimananmu
Juga ketaqwaanmu pada-Nya
Serta keyakinanmu pada-Nya bahawa Dia akan bersamamu
Untuk membantumu
Agar permudah urusanmu


Sahabat
Teruskan berjuang di jalan-Nya
Jangan pernah kau berundur
Jangan pernah kau mengalah
Jangan pernah kau berputus asa
Jangan pernah kau merasa rebah dan rendah
Asal kau sentiasa ingat pada-Nya
Sentiasalah kenang Dia dekat denganmu
Yang sangat hampir denganmu
Dan sentiasa ada untuk kau mohon apa jua pada-Nya

Friday, 24 June 2011

kau @ aku calon mayat? Untuk caLon maYat…

Tulisan ini sengaja gw buat untuk para 
caLon Mayat…

Dimata sang Pencipta qt memang sama, 
sama-sama caLon Mayat, tinggal sendiri
 dalam kegelapan. Mungkinkah akan
 menjadi terang?

wahai caLon Mayat yang nista, sadarkah
 engkau dengan keNistaan yang kamu 
miliki? sadarkah engkau dengan 
keterbatasan yang kamu miliki, tau kah 
engkau dirimu berlumuran dosa?

wahai caLon Mayat sudahlah akui saja
 dirimu yang sombong, dari pada harus 
dijauhi karena kesombonganmu…

wahai caLon Mayat topengmu hampir
 terbuka karena kecerobohan ulahmu, 
sungguh malang masibmu bangkai yang 
sudah lama tersimpan kini tercium 
baunya…

sudahlah lebih baik enyah dari bumi ini
 karena percuma kamu hidup, 
harapanmu bukan kepada Penciptamu, 
waktumu hanya kau gunakan untuk 
memikirkan sang pujaan hatimu…
pikiranmu kau gunakan untuk hal yang 
tidak bermanfaat…

hidupmu tak ada artinya lagi, kamu sudah tidak bermanfaat untuk duniamu..

wahai sang Maha Pencipta, sudikah
 Engkau melihat ciptaanmu tidak lagi 
mersimpuh dihadapanMu…makhlukMu 
jadi perusak di Bumi tempat kami 
berpijak…

wahai caLon Mayat, terangi jiwamu 
dengan cahaya hatimu, terangi duniamu 
dengan tangan dan kakimu, terangi 
hidupmu dengan mewarnai 
kehidupanmu, terangi fikiranmu dengan 
membaca surat cinta dari penciptaMu…


wahai caLon Mayat jangan lagi kau
 rusak duniamu….

Thursday, 23 June 2011

(¯`v´¯)♥ Antara bidadari dunia dan akhirat, pilih yang mana ? `·.¸.·``(´'`v´'`)♥,¤¤*¨*ღ☆ღ*♥*ღ☆ღ,¤¤*¨*ღ☆ღ*♥*ღ☆ღ,¤¤*♥ ...♥♥...♥`•.¸.•´ .¸.•´¸.•*ღ☆ღ♥ بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم ♥ღ☆ღ (¸.•(¸.•´♥ .:|:. ♥ .:|:. ♥ .:|:. ♥ .:|:. ♥ .:|:. ♥ .:|:. ♥ .:|:.





Allah Azza Wa jalla telah menciptakan makhluk yang namanya bidadari 
yang akan diberikan kepada orang-orang islam besok di surga. 

Banyak ayat al qur’an telah menerangkan kareteristik bidadari surga di antaranya Allah Azza Wa jalla berfirman: 
“ Seakan-akan bidadari itu permata yakut dan marjan “. (Ar-Rahman,55:58 )
“ Di dalam syurga itu ada bidadari-bidadari yang baik- baik lagi cantik-cantik.” (Ar-Rahman, 55:70 )“ (Bidadari-bidadari) yang jelita, putih bersih, dipingit dalam rumah.” (Ar- Rahman, 55:72 )

“ Dan ada bidadari-bidadari bermata jeli, Laksana mutiara yang tersimpan baik, Sebagai balasan bagi apa yang Telah mereka kerjakan.(Al Waqi’ah, 56:22-24 )

“ Dan kasur-kasur yang tebal lagi empuk. Sesungguhnya kami menciptakan mereka (Bidadari-bidadari) dengan langsung[1451]. Dan kami jadikan mereka gadis-gadis perawan. Penuh cinta lagi sebaya umurnya. (Al Waqi’ah, 56:34-37 )
[1451] Maksudnya: tanpa melalui kelahiran dan langsung menjadi gadis.33. 
Dan gadis-gadis remaja yang sebaya,“ Seakan-akan mereka adalah telur 
(burung unta) yang tersimpan dengan baik.”( Ass-Shaafaat, 37:49 )
“ Dan gadis-gadis remaja yang sebaya,” ( An-Naba’,78:33)


Dari keterangan di atas dapat disimpulkan bahwa bidadari itu 
mempunyai beberapa karekteristik diantaranya yaitu,mata yang indah dan jeli, 
dia bersih sebersih mutiara yang tak parnah disentuh oleh tangan, akhlaknya baik dan cantik wajahnya, kelembutan kulit mereka seperti kulit yang berada di bagian dalam kulit telur.


Kecantikan bidadari tak bisa ditandingi oleh perempuan, sekalipun menurut 
kita dia sangat cantik. Tapi, kecantkannya tidak dapat menandinginya. 
Dan sesungguhnya bidadari itu telah disiapkan oleh Allah untuk kaum pria yang beriman di dunia. Bahkan kenikmatan bersetubuh dengannya tidak ada yang tahu kecuali Allah Azza Wa jalla, yang tentunya lebih nikmat daripada apa yang pernah rasakan dan mereka dapatkan dari wanita dunia. SUBHANALLOH .....

Sungguh ini merupakan salah satu kemuliaan yang paling besar yang disiapkan oleh Allah untuk hamba-hamba-Nya yang beriman dan kaum pria yang bertaqwa. Oleh karena itu siapkah kita menemuinya dan menjadikannya istri-istri di surga ? Tapi kita tidak sadar bahwa diri kita masih selalu maksiat kepada-Nya, meninggalkan perintah dan melaksanakan semua laranganya. 

Saudaraku Ukhti Fillah . . . . Marilah kita Renungkan bersama.......!!!
(¸.•(¸.•´♥ .:|:. ♥ .:|:. ♥ .:|:. ♥ .:|:. ♥ .:|:. ♥ .:|:. ♥ .:|:. ♥ .:|:. ♥ .:|:.

(¯`v´¯)♥
`·.¸.·``(´'`v´'`)♥♥ Smoga artikel Singkat ini memberikan manfaat ♥
...♥♥...♥`•.¸.•´
.¸.•´¸.•*¨♥ ♥SALAM UHIBBUKUM FILLAH ♥ Aamiin ya Robbal 'alamiin ♥♫