Monday, 13 January 2014

in the darkness

Assalamu'alaikum ^_^

khaifahalukum??
huhu,,Alhamdulillah,,hari ini ana b'kesempatan menceritakan skt kisah ana,,,,,,kisah ana nih xlah brp syok sgt....hehe....

time tu ana form 2 agknye...bulan puase,,ana pergi dgr tazkirah pd waktu zohor kat sklh ana (SMA KHAIRIAH tercinta ^_^)...n time tu jgk giliran kakak form 5 yg kena bagi tazkirah..
dia bgilah tazkirah fsl bln puasa n fawaid puasa n sbgainya yg b'kaitan dgn puasa....n terselitlah jgk cerita dia yg dia sgt2 ingin kongsikan kpd kita smua....

dia cerita.......
pd suatu hri tu sepupu dia meninggal dunia akibat skt buah pinggang k ap ntah...(xingat,,hehe)
selang bbrpa hari slpas spupu dia tu meninggal,, dia pon b'mimpi b'jumpa dgn sepupu dia tuh,, kakak f5 tu ckp mmg mengejutkan r bila b'jumpa tu,,rasa mcm xprcaya sangat, lepas tu akak tu Tanya sepupu dia tu,,
kakak f5 -pehal kau datang sini?? Macam mana kau boleh datang sini?
Sepupu dia-saja je ak datang nak tengok kau semua…
Kakak f5 - macam mane rasanye hidup dalam kubur tu hah??
Sepupu dia -takut sangat2……dahlah gelap,,cuba kau bayangkan,,ada orang letak kau dalam sebuah bilik yang gelap,,lepastu diaorang kambus kau dengan tanah…lagi pon aku datang ni aku nak beritahu kat kau yg hidup atas dunia ni ibarat dari pagi sampai petang je,, kau buatlah amal kebaikan banyak2,,,lagipon dlm kubur tu banyak sangat seksa2 yg boleh terkena kat sape2 je……….dan kau beritahulah jugak kat orang ramai…

Lepas tu,, kakak tu pon terkejut dari tidur,,,dia cakap dia takut sangat2 time tu,, rasa tak tahu nak buat apa..dlm keadaan berpeluh yg teramat……..dia pergi ambik wuduk n baca quran….n kamu semua tahu??! Dlm Quran tu dia terjumpalah perkataan yg sepupu dia tu sebut…hidup atas dunia ni ibarat dari pagi sampai petang je, terlalu singkat…..ana xingat surah ap,, ayat mana….maaflah…

Hurm……ana dgr cerita dia tu…ana rasa mcm dia ni seorang yg sgt beruntung! ana rasa dia untung sangat2! Sampai kat situ jelah yg ana dpt ceritakan…..dan setahu ana sepupu dia tu tak terkena azab kubur sebab dia belom baligh….=) n ana xbolehlah nak beritahu hal2 kakak f5 tu….nama dia ap, tggl mne….ok….setakat ni je yg ana nak kongsi dgn kamu semua…..tp yang ana harap awk semua beritahulah kat semua orang yg hidup atas dunia ni ibarat dari pagi sampai petang sahaja…buatlah amal kebaikan banyak…..insyaAllah kita terhindar dari azab kubur n azab api neraka…insyaAllah…Assalamu’alaikum….